أفضل طرق الهجرة إلى تركيا والحصول على الفيزا أون لاين immigration to turkey

أفضل مواقع البحث عن العمل فى تركيا : إليكم أفضل 5 مواقع للبحث عن العمل فى تركيا من منزلكم، تعتبر هذه المواقع من بين اشهر مواقع البحث عن وظيفة او عقد عمل بسهولة من أجل التقديم بطلب الحصول عن فيزا العمل في تركيا



 افضل طرق الهجرة الى تركيا :

طرق الهجرة الى تركيا :

من اجل الهجره الى تركيا يجب عليك الحصول على فيزا تركيا اولا ، و من اجل ذلك يجب ان تحدد الهدف من وراء الهجرة الى تركيا ؛ حيث تختلف انواع فيزا الهجرة إلى تركيا باختلاف السبب وراء السفر الى تركيا .




أسباب السفر إلى تركيا 

1 - الهجرة عن طريق الدراسة في تركيا :

هذه الطريقة تمكن الطلاب الراغبين في الهجرة الى تركيا للدراسة في الجامعات التركية من الحصول على تاشيرة الطالب ، و هي احد انواع فيزا تركية التي تسمح للطالب الاقامة في تركيا لمدة سنة واحدة ، مع امكانية الدخول و الخروج الى تركيا مرات عديدة ، لكن من اجل الحصول على تاشيرة الطالب في تركيا يجب ان يتم قبولك اولاً من طرف احدى الجامعات في تركيا ، و ان يرسلوا لك خطاب القبول من اجل ارفاقه مع ملف طلب الحصول على تأشيرة الهجره الى تركيا للطلاب.



-> أفضل جامعات تركيا :

إليكم ترتيب أفضل الجامعات التركية 2021 للراغبين في الدراسة في تركيا.


جامعة الشرق الأوسط التقنية

جامعة اسطنبول التقنية

جامعة البوسفور بوغازتشي

جامعة بلكنت

جامعة أنقرة

جامعة اسطنبول

جامعة حجي تبة

جامعة الاناضول

جامعة غازي

جامعة إيجة

2.1- الهجرة عن طريق العمل في تركيا :

يمكن للعمال المهرة الاجانب ان يتحصلوا على تأشيرة العمل في تركيا اذا حصل هناك اتفاق بين العامل و صاحب العمل في تركيا ، و يجب ان يتقدم العامل بملف طلب الحصول على فيزا العمل في تركيا قبل شهرين من موعد السفر الى تركيا ، كما يجب على صاحب العمل ان يقوم في الوقت ذاته بإرسال مستندات معينة الى وزارة العمل و الضمان الاجتماعي التركية ، و ذلك من اجل ان يتم اصدار تاشيرة العمل في تركيا بالاضافة الى تصريح العمل في تركيا في آن واحد. إقــــرأ أيـــضا : الهجرة الى كندا بطريقة قانونية ودون المخاطرة بنفسك.




-> أفضل مواقع البحث عن العمل فى تركيا :

إليكم أفضل 5 مواقع للبحث عن العمل فى تركيا من منزلكم، تعتبر هذه المواقع من بين اشهر مواقع البحث عن وظيفة او عقد عمل بسهولة من أجل التقديم بطلب الحصول عن فيزا العمل في تركيا.


1 ـ موقع Kariyer.net

2 ـ موقع Yenibiris.com

3 ـ موقع Xing.com

4 ـ موقع Monster.com

5 ـ موقع Secretcv.com



3.1- الهجرة من أجل السياحة في تركيا :

يمكن الحصول على تأشيرة السياح في تركيا اذا كنت ترغب في الهجرة الى تركيا من أجل السياحة ، و يجب ان تقدم للسفارة التركية ما يثبت قدرتك على تحمل تكاليف الاقامة في تركيا طيلة مدة الهجرة الى تركيا ، و تكون مدة صلاحية تأشيرة السياحة في تركيا 90 يوماً ، و تعتبر اجراءات الحصول عليها سهلة مقارنة مع باقي انواع فيزا الهجرة الى تركيا.



-> أفضل المناطق السياحية في تركيا :

السياحة في اسطنبول

السياحة في طرابزون

السياحة في أنطاليا

السياحة في أنقرة

السياحة في بورصة

السياحة في سبانجا

السياحة في أزمير

السياحة في بودروم

السياحة في فتحية

السياحة في سامسون

السياحة في أوزنجول

السياحة في مرسين

السياحة في مرمريس

السياحة في ريزا

السياحة في بولو

السياحة في أضنة

الاقامة في تركيا :

يمكن للراغبين في الاقامة في تركيا و العيش بهذا البلد لمدة تتجاوز 90 يوماً ، و هي المدة التي تسمح بها تأشيرة السياح في تركيا ، ام يتقدموا بطلب الحصول على تاشيرة الاقامة ، و هي نوع من انواع فيزا تركيا يسمح لك بالاقامة في تركيا لمدة تتجاوز 90 يوما لكن دون الحق في العمل في تركيا ، لهذا فإن من شروط الحصول على فيزا الاقامة في تركيا هو اثبات القدرة المادية على تحمل تكاليف العيش في تركيا.




2. الوثائق المطلوبة للحصول على فيزا تركيا :

من اجل الهجرة الى تركيا بشكل قانوني يجب عليك اولاً ان تقوم باستخراج تأشيرة الهجرة الى تركيا ، و ذلك يتم في القنصليات و السفارات التركية ، حيث يتم تقديم ملف طلب الحصول على فيزا الهجره الى تركيا ليتم دراسته من طرف السلطات التركية و الموافقة على الطلب او رفضه

بشكل عام تختلف الوثائق المطلوبة للحصول على فيزا الهجرة إلى تركيا باختلاف السبب من زيارة تركيا ، لكن في الغالب تكون الوثائق الاساسية للحصول على تأشيرة الهجرة الى تركيا كما يلي :

– جواز سفر ساري المفعول لمدة تتجاوز ستة اشهر.

– صور شخصية تحترم شروط صورة جواز السفر.

– استمارة طلب الحصول على تاشيرة الهجرة الى تركيا.

– كشف الحساب البنكي لآخر ستة اشهر.

– خطاب دعوة من احد الاطراف في تركيا ( جامعة ، صاحب عمل … ).

– دفع رسوم فيزا تركيا و البالغة 80 يورو تقريباً.

– تذكرة الطيران ذهابا و عودة.

– اثبات الحجز الفندقي ، او مكان الاقامة في تركيا.

– التوفر على الامكانية المادية من اجل تحمل تكاليف العيش في تركيا طيلة مدة الاقامة في تركيا.


و غيرها من المستندات و الوثائق المطلوبة للحصول على تأشيرة الهجره الى تركيا و التي تتعلق بسبب السفر الى تركيا ، كنا انه تجدر الاشارة الى ان السفارة التركية قد تقوم بطلب وثائق اخرى و مستندات اذا دعت الضرورة الى ذلك.


3. شروط الحصول على الجنسية التركية :

بعد الاقامة في تركيا بشكل قانوني لعدة سنوات ، و في حالة عدم رغبتك في مغادرة البلاد ، فإنه من الافضل ان تقوم بالتقدم بطلب الحصول على الجنسية التركية ، و لذا يجب عليك معرفة شروط الحصول على الجنسية التركية ، و هي كالآتي :


– ان يكون سنك يتجاوز 18 سنة.

– ان تكون حاصلاً على الاقامة في تركيا لمدة لا تقل عن خمس سنوات ، او ثلاث سنوات في حالة الزواج من مواطن ( ة ) تركي ( ة ).

– الاقامة في تركيا لمدة خمس سنوات متتالية بحيث لا تتجاوز مدة الاقامة خارج تركيا خلال هذه المدة 6 اشهر.

– كشف طبي يثبت تمتعك بصحة جيدة.

– عدم امتلاك سجل اجرامي.

– ان تجيد اللغة التركية.

– ما يثبت القدرة على تحمل تكاليف العيش في تركيا.




1 . Migration routes to Turkey:

In order to immigrate to Turkey, you must obtain a Turkey visa first, and for this you must specify the goal behind immigration to Turkey; Where the types of immigration visa to Turkey differ according to the reason behind traveling to Turkey.

And in the following we will mention the best ways to immigrate to Turkey:

1.1- Immigration through study in Turkey:

This method enables students wishing to immigrate to Turkey to study in Turkish universities to obtain a student visa, which is one of the types of Turkish visa that allows the student to reside in Turkey for one year, with the possibility of entering and exiting Turkey many times, but in order to obtain Student visa in Turkey You must first be accepted by a university in Turkey, and they send you an acceptance letter in order to attach it with the application file for an immigrant visa to Turkey for students.


-> The best universities in Turkey:

Here is the ranking of the best Turkish universities in 2021 for those wishing to study in Turkey.


Middle East Technical University

Istanbul Technical University

Bosphorus University Boğaziçi

Bilkent University

Ankara University

Istanbul University

Haji Tepe University

Anadolu University

Gazi University

Aegean University

2.1- Immigration through work in Turkey:

Skilled foreign workers can obtain a work visa in Turkey if there is an agreement between the worker and the employer in Turkey, and the worker must file an application for a work visa in Turkey two months before the date of travel to Turkey, and the employer must At the same time, he sends certain documents to the Turkish Ministry of Labor and Social Security, in order to issue a work visa in Turkey in addition to a work permit in Turkey at the same time


-> Best job search sites in Turkey:

Here are the top 5 sites to search for work in Turkey from your home. These sites are among the most popular sites to search for a job or a work contract easily in order to apply for a work visa in Turkey.


1 - Kariyer.net

2 - Yenibiris.com

3 - Xing.com

4 - Monster.com

5 - Secretcv.com


3.1- Immigration for tourism in Turkey:

A tourist visa can be obtained in Turkey if you want to immigrate to Turkey for tourism, and you must provide the Turkish embassy with proof of your ability to bear the costs of residence in Turkey for the duration of the immigration period to Turkey, and the validity period of the tourist visa in Turkey is 90 days, And the procedures for obtaining it are easy compared to other types of immigration visa to Turkey.


-> The best tourist areas in Turkey:

Tourism in Istanbul

Tourism in Trabzon

Tourism in Antalya

Tourism in Ankara

Tourism in Bursa

Tourism in Sapanca

Tourism in Izmir

Tourism in Bodrum

Tourism in Fethiye

Tourism in Samsun

Tourism in Uzungol

Tourism in Mersin

Tourism in Marmaris

Tourism in Rize

Tourism in Bolu

Tourism in Adana

Residence in Turkey:

Those wishing to reside in Turkey and live in this country for a period exceeding 90 days, which is the period allowed by the tourist visa in Turkey, or they can apply for a residence visa, which is a type of Turkey visa that allows you to reside in Turkey for a period exceeding 90 days. But without the right to work in Turkey, one of the conditions for obtaining a residence visa in Turkey is to prove the financial ability to bear the costs of living in Turkey.


2. Documents required to obtain a Turkey visa:

In order to migrate to Turkey legally, you must first obtain an immigrant visa to Turkey, and this is done in Turkish consulates and embassies, where an application file for an immigrant visa to Turkey is submitted to be studied by the Turkish authorities and the application is approved or rejected .



In general, the documents required to obtain an immigration visa to Turkey vary according to the reason for visiting Turkey, but in most cases the basic documents for obtaining an immigrant visa to Turkey are as follows:



A passport valid for more than six months.

Personal photos that comply with the conditions of the passport photo.

Application form for obtaining an immigrant visa to Turkey.

Bank account statement for the last six months.

A letter of invitation from one of the parties in Turkey (university, employer...).

Pay the Turkey visa fee, which is approximately 80 euros.

Round trip air ticket.

Proof of hotel reservation, or place of residence in Turkey.

Having the financial means to bear the costs of living in Turkey for the duration of the stay in Turkey.


And other documents and documents required for obtaining an immigrant visa to Turkey, which are related to the reason for traveling to Turkey. It should be noted that the Turkish embassy may request other documents and documents if necessary.


3. Conditions for obtaining Turkish citizenship:

After residing in Turkey legally for several years, and in the event that you do not want to leave the country, it is better to apply for Turkish citizenship, so you should know the conditions for obtaining Turkish citizenship, which are as follows:


- You must be over 18 years old.

You must have obtained a residence permit in Turkey for a period of no less than five years, or three years in the case of marriage to a Turkish citizen.

Residence in Turkey for five consecutive years, provided that the period of residence outside Turkey during this period does not exceed 6 months.

A medical statement that proves that you are in good health.

Not having a criminal record.

- You are fluent in the Turkish language.

Evidence of the ability to bear the costs of living in Turkey.


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -