أسماء الفائزين الجدد في يانصيب البطاقة الخضراء Diversity Visa Lottery Winners 2021

أسماء الفائزين الجدد في يانصيب البطاقة الخضراء  Diversity Visa Lottery Winners 2021





The U.S. Department of State has announced the results of the 2022 Diversity Visa lottery program.



The program, also known as the green card lottery, allows 55,000 randomly selected people to obtain permanent residency in the United States. Winners of the lottery come from countries that typically do not send many immigrants to the United States. The program was developed under the Immigration Act of 1990 as a way to diversify the immigrant population of the country.



The visa lottery allows people and families who otherwise would not have a legal path to immigration to obtain a green card.



More than 13 million people around the world applied for the green card lottery last year, including applicants and their family members. The application period ran for 35 days, from Oct. 7, 2020 to Nov. 10, 2020. The winners were chosen via a randomized drawing within six geographic regions.



“No one country can receive more than seven percent of the available diversity visas in any one year,” the State Department said in their July visa bulletin.



The following is a list of the top ten countries with winners selected in the visa lottery:



Egypt – 6,005 visas

Sudan – 6,001 visas

Russia – 6,001 visas

Algeria – 6,001 visas

Uzbekistan – 6,001 visas

Iran – 5,739 visas

Ukraine – 4,949 visas

Morocco – 4,138 visas

Nepal – 3,802 visas

Democratic Republic of the Congo – 3,347 visas



Applicants are eligible for the Diversity Visa if their country of origin has sent fewer than 5,000 immigrants to the United States in the last 5 years. The list of eligible countries varies from year to year depending on immigration statistics. For example, natives born in Brazil, Canada, South Korea, and the United Kingdom were not eligible for the 2022 visa lottery.



Those eligible must also possess at least a high school degree or have at least two years of work experience in a profession that requires at least two years of training.



Once accepted, winners of the green card lottery follow the same admission requirements as other green card applicants in the United States.



Those selected for the 2022 lottery are invited to apply for an immigrant visa during the next government fiscal year, from Oct. 1, 2021 through Sept. 30, 2022. DOS said in their visa bulletin that winners should act quickly, as numbers of visas could be exhausted by the end of the fiscal year. Applicants are also encouraged to follow the instructions on their notification letter to completely fill out the information needed.



The State Department said in their August visa bulletin that the 2023 Diversity Visa lottery will be widely publicized within the upcoming months. Those interested in the 2023 visa lottery should continue to check the visa website for registration dates.


Boundless — for people who want the expertise

of an immigration lawyer, not the price tag.



Get a green card checklist 





 أعلنت وزارة الخارجية الأمريكية عن نتائج برنامج يانصيب تأشيرة التنوع 2022 .

يسمح البرنامج ، المعروف أيضًا باسم يانصيب البطاقة الخضراء ، لـ 55000 شخص تم اختيارهم عشوائيًا بالحصول على إقامة دائمة في الولايات المتحدة. يأتي الفائزون في اليانصيب من دول لا ترسل عادةً العديد من المهاجرين إلى الولايات المتحدة. تم تطوير البرنامج بموجب قانون الهجرة لعام 1990 كوسيلة لتنويع السكان المهاجرين في البلاد.



يسمح يانصيب التأشيرة للأشخاص والعائلات الذين لم يكن لديهم مسار قانوني للهجرة بالحصول على البطاقة الخضراء .



تقدم أكثر من 13 مليون شخص حول العالم بطلب للحصول على يانصيب البطاقة الخضراء العام الماضي ، بما في ذلك المتقدمون وأفراد أسرهم. استمرت فترة التقديم لمدة 35 يومًا ، من 7 أكتوبر 2020 إلى 10 نوفمبر 2020. تم اختيار الفائزين عبر رسم عشوائي في ست مناطق جغرافية.



وقالت وزارة الخارجية في نشرة التأشيرة لشهر يوليو: "لا يمكن لدولة واحدة أن تحصل على أكثر من سبعة بالمائة من تأشيرات التنوع المتاحة في أي عام واحد" .



فيما يلي قائمة بأفضل عشر دول تم فيها اختيار الفائزين في يانصيب التأشيرة:


مصر - 6،005 تأشيرة دخول

السودان - 6،001 تأشيرة دخول

روسيا - 6،001 تأشيرة

الجزائر - 6،001 تأشيرة

أوزبكستان - 6،001 تأشيرة

إيران - 5739 تأشيرة

أوكرانيا - 4،949 تأشيرة دخول

المغرب - 4،138 تأشيرة دخول

نيبال - 3802 تأشيرة دخول

جمهورية الكونغو الديمقراطية - 3347 تأشيرة

المتقدمون مؤهلون للحصول على تأشيرة التنوع إذا أرسل بلدهم الأصلي أقل من 5000 مهاجر إلى الولايات المتحدة في السنوات الخمس الماضية. تختلف قائمة البلدان المؤهلة من سنة إلى أخرى حسب إحصاءات الهجرة. على سبيل المثال ، لم يكن المواطنون المولودون في البرازيل وكندا وكوريا الجنوبية والمملكة المتحدة مؤهلين للحصول على يانصيب تأشيرة 2022.



يجب أن يكون المؤهلين حاصلين على شهادة الثانوية العامة على الأقل أو لديهم خبرة عملية لمدة عامين على الأقل في مهنة تتطلب تدريبًا لمدة عامين على الأقل.



بمجرد القبول ، يتبع الفائزون في يانصيب البطاقة الخضراء نفس متطلبات القبول مثل المتقدمين الآخرين للبطاقة الخضراء في الولايات المتحدة.



أولئك الذين تم اختيارهم في يانصيب 2022 مدعوون للتقدم بطلب للحصول على تأشيرة هجرة خلال السنة المالية الحكومية القادمة ، من 1 أكتوبر 2021 حتى 30 سبتمبر 2022. وقالت DOS في نشرة التأشيرات الخاصة بهم أن الفائزين يجب أن يتصرفوا بسرعة ، كأرقام التأشيرات يمكن استنفادها بحلول نهاية السنة المالية. يتم تشجيع المتقدمين أيضًا على اتباع التعليمات الواردة في خطاب الإخطار الخاص بهم لملء المعلومات المطلوبة بالكامل.



قالت وزارة الخارجية في نشرة التأشيرة الصادرة في أغسطس / آب أنه سيتم الإعلان عن يانصيب تأشيرة التنوع لعام 2023 على نطاق واسع خلال الأشهر المقبلة. يجب على المهتمين في يانصيب تأشيرة 2023 الاستمرار في التحقق من موقع التأشيرة لمعرفة تواريخ التسجيل.



بلا حدود - للأشخاص الذين يريدون خبرة

محامي الهجرة ، وليس ثمنها.

تعرف على ما نقدمه لك

احصل على قائمة التحقق من البطاقة الخضراء 

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Unknown
    Unknown 8/01/2021 3:11 م

    ليش مافي قرعة لسوريين

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -